Usunięcie zaćmy – szansa na lepsze widzenie

Usunięcie zaćmy – szansa na lepsze widzenie
Niedawno dowiedziałam się, że mam zaćmę. Jeśli chcesz poznać moją historię, to przeczytaj mój tekst.

Jak dowiedziałam się o zaćmie

Jestem kobietą z białaczką. Od ponad dziesięciu lat choruję i przeszłam już naprawdę wiele. Podczas jednego z rutynowych badań, zrobiono mi badanie wzroku. Skarżyłam się trochę na zmęczone oczy, czasem zachodzące mgłą. Po badaniu okulistycznym okazało się, że kwalifikuję się na usunięcie zaćmy. Podłamałam się trochę, bo do tej pory, poza niewielką wadą wzroku moje oczy spisywały się bardzo dobrze. Eksploatowałam je dość mocno z racji moich częstych pobytów w szpitalu. Ze względu na to, że dużo czasu spędzałam w łóżku, to też dużo czytałam. Przestraszyłam się trochę, że usunięcie zaćmy ograniczy mi możliwość ukochanego czytania.

Moja historia leczenia

Na szczęście trafiłam na bardzo mądrego doktora, który spokojnie mi wszystko wytłumaczył. Okazało się, że co prawda na jakiś czas będę musiała zrezygnować z czytania, ale po rekonwalescencji powinnam wrócić szybko do formy. Mój mąż od razu znalazł rozwiązanie i zaczął szukać ciekawych audiobooków, żebym mogła słuchać przez ten czas moich ulubionych książek. Jestem pełna nadziei, ale też trochę się obawiam, bo jak każdy zabieg, takie usunięcie zaćmy może po prostu zakończyć się jakimiś komplikacjami, na przykład zaćmią wtórną i w najgorszym wypadku, zdecydowanym pogorszeniem widzenia. Staram się nie dopuszczać do siebie takiej myśli. Przez tyle lat wygrywam z białaczką, więc usunięcie zaćmy też nie może mnie pokonać.

Pozostało tylko czekanie

Niestety w naszej służbie zdrowia, czas oczekiwania na taki zabieg jest dość długi. Wybraliśmy klinikę leczenia wzroku w Katowicach, gdzie ustalono nam termin za cztery miesiące. To dość sporo czasu, żeby się spokojnie przygotować i dobrze nastawić. Cieszę się, bo w moim przypadku usunięcie zaćmy dotyczy tylko jednego oka, więc jest to dość pocieszające. Podobno po takim zabiegu, jeśli nie ma komplikacji, wychodzi się do domu zaraz następnego dnia. Pewnie dlatego, że zabieg wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym i krócej dochodzi się po nim do siebie. Cieszę się, że mam wsparcie w rodzinie. Z nimi na pewno łatwiej będzie mi przez to przejść.

PODOBNE WPISY
—————————-

http://systemy-call-center.co.pl/pokladni-system-pro-restaurace/
http://opengate.waw.pl/budzet-obywatelski-decyzje-ktore-podejmujesz-ty
http://www.dentoforum.pl/viewtopic.php?f=41&t=4836&p=33195#p33195
https://maliexblog.wordpress.com/2017/03/04/oprogramowanie-dla-hotelu-to-powszechnosc-w-dzisiejszym-hotelarstwie/

Skomentuj

